Παρασκευή 3 Μαρτίου 2017

ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΑΥΤΙΣΜΟΥ ΣΤΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ

 Χαρακτηριστικά που δεν είναι απαραίτητα για τη διάγνωση
αλλά τα συναντούμε στη συμπεριφορά των παιδιών με
αυτισμό:

1) Διαταραχές του οπτικού ελέγχου και της βλεμματικής επαφής.

Κοιτάει δίπλα από τους ανθρώπους παρά τους ανθρώπους. Πιο συχνά βλέπει πράγματα "με την άκρη του ματιού" παρά άμεσα.
Κοιτάζει τους ανθρώπους και τα πράγματα με βιαστικές, γρήγορες ματιές.
Κοιτάζει τους ανθρώπους απευθείας, πολύ σταθερά και για πολύ ώρα.

2) Προβλήματα μίμησης της κίνησης.  
                                                                                     
Μπορεί να μην μπορεί να μιμηθεί αυτό που του/της κάνει ο άλλος και να μαθαίνει καλύτερα όταν κάποιος τον/την οδηγεί με φυσική καθοδήγηση και κάνει τις κινήσεις στα μέρη του σώματος
του/της.
Μπερδεύει το αριστερά-δεξιά, μπρος-πίσω, πάνω-κάτω.

3) Προβλήματα στον έλεγχο της κίνησης.                                                                                                                                                                      
Βάδισμα στις μύτες των ποδιών,Αυθόρμητες μεγάλες κινήσεις ή λεπτές επιδέξιες κινήσεις.
Παράξενη στάση του σώματος,Πηδήματα, παλινδρομικές κινήσεις, γκριμάτσες κυρίως όταν
είναι σε έξαρση.

4) Ασυνήθιστες, παράξενες και ενίοτε έντονες αντιδράσεις σε αισθητηριακές εμπειρίες.                
Αδιαφορία, δυσφορία, πανικός ή ενθουσιασμός μπορεί να παρατηρηθούν ως αντίδραση σε ακουστικά, οπτικά ερεθίσματα,στις γεύσεις, στις μυρωδιές, στο άγγιγμα, αντοχή στον πόνο,
τη ζέστη, το κρύο.
Οι ειδικοί πιστεύουν ότι πολλές από τις συμπεριφορές των παιδιών με αυτισμό - διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές, είναι απόρροια διαταραχών αισθητηριακής ολοκλήρωσης.

5) Ακατάλληλες συναισθηματικές αντιδράσεις.  
                                                                     
Έλλειψη φόβου μπροστά σε πραγματικό κίνδυνο,Υπερβολικό φόβο για ορισμένες ανώδυνες καταστάσεις και πράγματα από τα οποία δεν κινδυνεύουμε.
Κλάματα, ξεφωνητά χωρίς προφανή λόγο Γέλιο όταν κάποιος άλλος πληγώνεται ή όταν μαλώνουν άλλο παιδί, πιθανόν και όταν φοβάται ή είναι ανήσυχος.
Αδόκιμα συναισθήματα που δεν ταιριάζουν με τις καταστάσεις έχουμε και στα παιδιά με υψηλή λειτουργικότητα και σύνδρομο Asperger λόγω έλλειψης κατανόησης του νοήματος των
καταστάσεων.

6) Διαταραχές στις φυσικές λειτουργίες και στη σωματική ανάπτυξη.

Ακανόνιστα πρότυπα φαγητού και ποτού. Τρώει επιλεκτικά, έχει περιορισμένο διαιτολόγιο, η διατροφή του είναι ανεπαρκής.
Τρώει υπερβολικά αλλά ποτέ δεν χορταίνει. Τρώει υπερβολικά γρήγορα και μπουκώνεται. Μηρυκασμός και εμετός, ακανόνιστο ύπνο, έλλειψη ύπνου, πρωινά προβλήματα
ύπνου.
Έλλειψη ναυτίας όταν στριφογυρίζει σαν σβούρα.
Αντίσταση ενίοτε στις επιδράσεις φαρμάκων, ηρεμιστικών, υπνωτικών και εμφάνιση παράδοξων φαινομένων και αντιδράσεων.
Ελλιπής σωματική ανάπτυξη σε ορισμένες περιπτώσεις και ενίοτε ασυνήθιστη συμμετρία στο πρόσωπο.
                                                                                                                                                                  7) Ιδιαίτερες ικανότητες.

- Ιδιαίτερες ικανότητες μουσικές, αριθμητικές, αποσυναρμολόγησης και συναρμολόγησης μηχανών, ταίριασμα κομματιών παζλ ή κατασκευαστικών παιχνιδιών και λοιπά.
- Μια ασυνήθιστη μορφή μνήμης που επιτρέπει τη μακρόχρονη αποθήκευση εμπειριών με την ακριβή μορφή, με την οποία έγιναν αντιληπτές.
- Τα στοιχεία που επιλέγονται για αποθήκευση δεν φαίνονται να έχουν ιδιαίτερη σημασία, τουλάχιστον για τους περισσότερους άλλους ανθρώπους, και αποθηκεύονται χωρίς να αλλά-
ζουν.

Από το βιβλίο " ΤΟ ΦΑΣΜΑ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ " Στέργιος Νότας D.P.MGR Κλινικός Ψυχολόγος

ΠΟΛΙΤΑΚΗ ΜΑΡΚΕΛΛΑ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου