Πέμπτη, 11 Δεκεμβρίου 2014

ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΣΜΑ! ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΒΟΗΘΗΣΕΤΕ.

- Το διάβασμα πρέπει να γίνεται σε συγκεκριμένο χώρο και με χρονοδιάγραμμα που θα ακολουθείται στη διάρκεια μελέτης. Στο γραφείο να υπάρχουν τα απαραίτητα που χρειάζεται μόνο για τις εργασίες του.
- Εξασφαλίστε ήρεμο περιβάλλον με κατάλληλο φωτισμό και περιορίστε τους θορύβους ( τηλεόραση, ράδιο, τηλέφωνο )
- Βεβαιωθείτε ότι το παιδί δε πεινάει και ότι έχει φάει ελαφρά πριν το διάβασμα ή ότι έχει περάσει τουλάχιστον μια ώρα από την ώρα που έφαγε.
- Χωρίστε σε μικρότερα τμήματα τις εργασίες του ιδιαίτερα αυτές που χρειάζονται αρκετή ώρα για να γίνουν.
- Ενημερώστε το παιδί τι έχει να κάνει κάθε φορά και μη το κατακλύζεται με μεγάλο όγκο πληροφοριών.
- Δώστε του να διαβάσει τις οδηγίες από την εργασία του, το βοηθάει να δώσει προσοχή. Βοηθήστε το να κάνει τη πρώτη εργασία και στη συνέχεια τη δεύτερη αφήστε το να τη κάνει μόνο του.
- Επιβραβεύστε το και μη κάνετε όλη τη μελέτη μαζί του..έτσι θα μάθει να μελετάει και ανεξάρτητο.
- Δώστε χρόνο στο παιδί να απαντήσει και μην απαντάτε εσείς στη θέση του.
- Δώστε κίνητρα στο παιδί για να ολοκληρώσει μια εργασία, π.χ. ότι όταν τελειώσει μπορεί να κάνει κάτι που του αρέσει ή το χαλαρώνει.
- Εάν δυσκολεύεται στην ανάγνωση βοηθήστε το διαβάζοντας μαζί του. Χρησιμοποιήστε ένα χάρακα ή μολύβι ως οδηγό για να ξέρει σε ποιά γραμμή βρίσκεται.
- Αν διασπάτε τραβήξτε του τη προσοχή με χιούμορ, ώστε η μελέτη να μη δείχνει σαν καταναγκαστική διαδικασία.
- Χρειάζεται συχνά διαλείμματα και όχι πίεση για να αφιερώσει υπερβολικό χρόνο στο διάβασμα.
- Φροντίστε να είσαστε το ζωντανό παράδειγμα. Όταν τα παιδιά βλέπουν τους γονείς να διαβάζουν, έστω και εφημερίδα τους μεταδίδεται η σημαντικότητα της ανάγνωσης.
- Δείξτε του ότι έχετε εμπιστοσύνη στις ικανότητες του και ότι μπορεί να τελειώσει τις εργασίες που ξεκινάει.
- Δώστε του τη δυνατότητα αυτοδιόρθωσης και πείτε του να ξανακοιτάξει το γραπτό του χωρίς να χρησιμοποιείτε  τη γνωστή φράση " έκανες λάθος "
- Παρακινείστε το να συνεχίσει αν διασπάτε με θετικά σχόλια για εργασίες που τα έχει καταφέρει καλά.
-Να θυμάστε ότι υπάρχουν για κάθε παιδί δραστηριότητες που αγαπάει ιδιαίτερα να κάνει..χρησιμοποιείστε τις ως επιβράβευση κάθε φορά όταν πετυχαίνει το στόχο να τελειώσει εντός λογικού χρόνου τις εργασίες του.
- Φτιάξτε έναν πίνακα κολλώντας χαρτάκια με ώρες της ημέρας και τι έχετε να κάνετε.

Όλα τα παραπάνω έχουν εφαρμοστεί και έχουν πολύ καλό αποτέλεσμα.
Πολιτάκη Μαρκέλλα  Εργοθεραπεύτρια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου