Τρίτη, 2 Σεπτεμβρίου 2014

5-6 ΕΤΩΝ.ΠΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗ ;

ΟΤΑΝ ΣΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ 5-6 ΕΤΩΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ :

Κοινωνικοσυναισθηματικές δεξιότητες: 

- Να αναπτύξει σχέσεις με άλλα παιδιά ,απομονώνεται και δε συμμετέχει σε ομάδα.
- Δυσκολεύεται να κατανοήσει απλές εντολές και να παίξει πχ ένα επιτραπέζιο παιχνίδι.
- Δεν ακολουθεί τους κανόνες της τάξης ή τους κανόνες ενός ομαδικού παιχνιδιού με αποτέλεσμα να συμμετέχει σε συνεργατικό παιχνίδι.
- Δεν αποχωρίζεται εύκολα τους γονείς, κλαίει και παραμένει επηρεασμένο αρκετή ώρα μετά.

Γνωστικές δεξιότητες :

- Δεν γνωρίζει τις ημέρες της εβδομάδος.
- Δεν προσανατολίζεται χρονικά στην ημέρα ( πρωϊ ,μεσημέρι, βράδυ )
- Δεν γνωρίζει τις εποχές
- Δεν ξεχωρίζει όμοια και διαφορετικά αντικείμενα
- Δεν γνωρίζει βασικές προμαθηματικές έννοιες : μικρό -μεγάλο, ψηλό - κοντό κτλ.
- Δεν ξέρει βασικά σχήματα ( κύκλο, τετράγωνο, τρίγωνο )
- Δε θυμάται τα χρώματα
- Δεν ξεχωρίζει βασικές κατηγορίες : φρούτα - λαχανικά, ημέρες - εποχές, αντικείμενα.
- Δεν μπορεί να μετράει τουλάχιστον ως το δέκα
- Δεν αναγνωρίζει οπτικά κάποια γράμματα και αριθμούς
- Δεν σειροθετεί αντικείμενα με σωστή σειρά
- Δεν ξεχωρίζει τις έννοιες δεξί - αριστερό στο σώμα και στο χώρο
- Δεν προσανατολίζεται στο χώρο ( μπροστά απο- πίσω απο, πάνω- κάτω, μέσα- έξω )
- Η προσοχή του δεν διαρκεί εως και 30 λεπτά και διασπάτε εύκολα
- Δεν φτιάχνει ιστορία με εικόνες και δεν μπορεί να τη περιγράψει ( εως και 6 εικόνες σε σειρά )
- Δεν μπορεί να αντιγράψει σχήμα απο εικόνα με τουβλάκια σε επίπεδο
- Δεν αναγνωρίζει τα περισσότερα ζώα απο εικόνα ή τα συγχέει ( πχ γάτα - τίγρη )
- Γράφει καθρεπτικά πολλούς αριθμούς ή και γράμματα
- Δυσκολεύεται να θυμηθεί βασικές πληροφορίες απο μια μικρή ιστορία που του διαβάζεις

  Αισθητικοκινητικές δεξιότητες :

- Δε μπορεί να κόψει με ψαλίδι απλά σχήματα ή γραμμές σε χαρτί
 -Δε κρατάει το ψαλίδι με τρία δάκτυλα, κάνει στροφή στο καρπό κατά τη προσπάθεια, και δε συνεργάζεται ομαλά η δεξιά με την αριστερή του πλευρά.
 -Δε κρατάει με τριποδική λαβή το μολύβι,βάζει περισσότερα δάκτυλα, με αποτέλεσμα να γράφει απο κάτω προς τα πάνω και να διαγράφει κύκλο απο αριστερά προς τα δεξιά ( ανάποδη φορά γραφής )
 -Δε καταφέρνει να αντιγράψει σχέδια προγραφής ( γραμμές,απλα σχήματα, τους αλλάζει προσανατολισμό στο χαρτί )
 -Χρησιμοποιεί και τα δύο χέρια σε κύριες δραστηριότητες ( εναλλάσσει και τα δύο άνω άκρα )
 -Αδυνατεί να πιάσει τη μπάλα όταν του την πετάς
 -Δεν ισσοροπεί στο ένα πόδι για τουλάχιστον δέκα δεπτερόλεπτα
 -Εναλλάσσει και τα δύο πόδια όπως πχ κάνει κουτσό με το αριστερό και κλωτσάει τη μπάλα με το δεξί
 -Αστοχεί στη προσπάθεια να κλωτσήσει μια μπάλα
 -Αν κλείσει τα μάτια δε μπορεί να αναγνωρίσει απλά αντικείμενα που πιάνει ( πχ πλαστελίνη, μολύβι, ξύστρα )
 -Δε μπορεί να φτιάξει παζλ με τουλάχιαστον 30 κομμάτια
 -Δεν αναγνωρίζει διαφορές ανάμεσα σε δύο παρόμοιες εικόνες
 -Δυσκολεύεται να κουμπώσει κουμπιά
 -Δεν υπάρχει πλαστικότητα στις κινήσεις των μεγάλων αρθρώσεων
 -Εμφανίζει οποιαδήποτε αυξημένη ευαισθησία όταν έρχεται σε επαφή με συγκεκριμένα υλικά


Αν το παιδί εμφανίζει ένα στοιχείο απο τη πρώτη κατηγορία και παραπάνω απο τέσσερα απο τις άλλες δυο τότε καλό θα ήταν να συμβουλευτούμε έναν Εργοθεραπευτή πριν το παιδί φοιτήσει στη Α' δημοτικού.
Πολιτάκη Μαρκέλλα Εργοθεραπεύτρια.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου